torsdag 16 februari 2012

Vad skådar mitt norra

Jag stannade faktiskt hemma idag. Var så fasligt trött imorse att jag inte kunde fatta det själv. Var nästan så att jag inte förstod vad mamma sa när jag pratade med henne, orkade knappt svara henne. Vet knappt vad det var som fick mig att gå upp och sätta mig vid frukostbordet, inte var det kroppen eller viljan. Måste nästan varit autopiloten som drog igång.
Tyckte ändå att det var okej att stanna hemma, har inte direkt dålig närvaro i skolan och ligger inte heller efter så tog en ledig dag, vilket var mycket behövligt!
Behövde inte göra något vettigt för än vid halv 5 då jag gick iväg till centrum för att möta mamma. Vi hade båda, sedan nästan en månad tillbaka, bokat tid hos optikern för syntest. Hade fått en kallelse i höstas men blev aldrig av eftersom fokusen låg på annat håll...
Min syn hade blivit lite bättre på det högra ögat faktiskt men inte till den grad att jag behöver köpa nya glasögon. Fick också reda på att jag har en lite annan brytning eller nått på ena ögat, som jag inte fick reda på förra gången konstigt nog...aja, skönt med det överstökat!

Nu ska jag läsa lite innan jag ska sova, tänker gå och lägga mig TIDIGT idag för att försöka införskaffa lite mer sömntimmar i min vardag.

Over and out, Emma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar