söndag 5 februari 2012

Början på blogger

Ugh, vilken ångest jag fick nu, känner de oändliga möjligheterna bloggvärlden ger och vilken press de ger bara för att jag vill skriva ett sånt där smart första inlägg. Jag låtsas som om allt är frid och fröjd. Ja, så gör jag!

Vad gör man då på en blogg? Jo skriver om sin vardag. Då var det väl bara att börja, vad har jag gjort idag?

Nu måste jag skriva något vitsigt. Inget trams och pladder om vad jag sysslat med ordagrant.

Stalltjänst och ridning stod på schemat idag. Så det blev till att gå upp 7 idag. När jag kom ut till köket, från mitt 17°C kalla rum, såg jag till min förvåning att det var hela -21°C ute! Måste varit första gången denna vinter som det har blivit så kallt här nere i Stockholm.
Väl i stallet läste vi -24°C på termometern. Elen hade gått och dörrarna var isiga och längs golvet i stallgången låg dimman tät. Men det var bara att sätta igång och mocka! Hann med 2,33 boxar XD Anna, jag och Ann hjälptes åt med Philonas box som var en av uteboxarna. På den korta stund vi mockade hann det undre skiktet av skit och dylikt att frysa till! Helt otroligt! Blev iaf ingen ridning idag pga rådande väderlek. Har inte gjort så mycket mer idag än det.
Kollat på Sarah's Key, bra film faktiskt. Och igår såg vi Berlin 36, mycket bra tysk film som var löst baserad på en sann händelse. Rekommenderas SKARPT!

Och nu måste jag komma på någon fräck slutkläm för att få det hela att gå ihop. Fan, har hjärnsläpp för tillfället. Får väl bli något småtöntigt, passar mig som handen i handsken.


Over and out, Emma.

Bra där, ett bildlöst inlägg. Mycket minnesvärt. Näe, jag är besviken på mig själv. Mycket dålig stil! Bättring till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar