söndag 12 februari 2012

Ridning och pensionärsfest

Eftersom det är söndag idag så betyder det att det bar av till stallet på morgonen. Väl där visade det sig att vi hade markarbete, som i sin tur betyder att det snart är hoppning...punkt...punkt...punkt.
Iaf, såg att Rasmus inte var ute i hagen, som man alltid ser honom nuförtiden och pratade med honom i stallet lite innan vi blev tilldelade hästarna. Det är nästan bara jag som får honom när han går med, så blev också fallet idag. Trevlig grabb det där 8D Tyckte att lektionen var väldigt givande, och kul. Rasmus var jätte duktig och försökte verkligen sitt bästa, även jag!
En av övningarna vi hade var att rida som en åtta på två bom-kombinationer med 4 bommar i varje. Ena med kortare avstånd och varierande höjd medan den andra hade längre avstånd på samma höjd.

Det gick rätt okej, kom över bommarna flera ggr utan att snudda vid dem men några ggr snubblade han över dem...han har inte riktigt koll på benen alltid.
Galoppen var inte riktigt som jag hade önskat, men den är svår. Han har inte kraften och orken själv att galoppera, troligen för att han har så stor galopp. Dessutom är inte galoppen min starkaste sida heller så tja, det blev som det blev.
På slutet kändes han samlad och mer genomarbetad än någon gång förut faktiskt, så det var jätte kul :) överlag är jag jättenöjd!

På eftermiddag blev det att åka på lite pensionärsfest med hembakt fika, farligt gott!

Förresten! Tror faktiskt att GI-dieten har gett lite resultat! Ett par byxor som jag förut tyckt suttit lite tajt var idag mycket lättare att sätta på och stänga 8D så det är alltid något!

Så, det får räcka.
Over and out, Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar