söndag 26 februari 2012

In sickness and health

Har varit sjuk ända sedan jag skrev förra inlägget till ungefär igår .__. har varit illamående, haft yrsel, feber (nån dag), huvudvärk samt trötthet. Har varit jätte trött varje dag fast jag har sovit drygt 12timmar varje natt! Iaf, nu mår jag mycket bättre :)

Tur att jag mådde bra till ridningen som var idag så att jag kunde delta 8D det har förresten börjat en ny tjej i gruppen nu, första gången hon var med idag. Lisa hette hon, 15år och låång, varför är alla unga så långa nuförtiden? Pratade tyvärr inget med henne eftersom jag var i ponnystallet och hon i häststallet. Fick förresten Rasmus idag, blev förvånad eftersom han inte är den första man tänker på när man pratar hoppning.
Aja, det gick bra till en början men till andra galoppen blev han typ övertaggad och jätte spänd som sprang omkring i förvändgalopp och bytte galopp och grejade. Traven efter var otroligt spänd, hela han var på helspänn. Kändes som om han skulle explodera om jag bad honom att öka och nu i efterhand, så tror jag nästan att han var nervös eller förvirrad. I vilket fall var han väldigt upp i varv.
När jag sedan skulle hoppa, ja, då flög jag av. Han fick typ blackout eller nått, det tog bara stopp i hans huvud, han visste inte hur han skulle ta sig över hindret, som förövrigt var ett lågt kryss.
Så vi flög, nästan i panik, över hindret varpå han vinglade och flängde omkring till både höger och vänster. Så då flög jag av. Ont i rumpan, ryggen och huvudet fick jag. Nu har jag bara ont i huvudet och är öm i rumpan, har fått blåmärke. Sedan fick jag lite "draghjälp" eller vad man ska säga, utav Kavaljer, kanske som något stöd eller nått, gick inge vidare...blev likadana hopp iaf, fast gick bättre när jag drog upp huvudet på honom.

Medan de andra hoppade studsen, som jag avstod, kände inte att det var värt att pröva sig på den när endast ett hinder var problem, skrittade jag och Rasmus omkring. Tror att det var bra att han fick en chans att varva ner lite. Jag och Rasmus fick pröva oss på att hoppa lite efter alla andra. Skulle bara hoppa ett hinder från båda hållen först men slutade med att vi hoppade en till :) Han hade lugnat ner sig väldigt mycket, inte alls lika stressad så det blev tom bra hopp! Så duktig han är :D <3 haha
Måste bara lägga in en bild på honom 8D

Okej, nu blev det wall of text här men aja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar