onsdag 15 februari 2012

Förseningar och åter förseningar

Nu har jag inte bloggat på ett antal dagar. Detta inte pga att jag inte gjort något. Snarare tvärtom, har varit så trött att jag inte orkat göra någonting annat än det nödvändiga när jag kommit hem ifrån skolan.

Börjar väll med måndagen.
Skola, som vanligt. Dock ingen vanlig skoldag då hela dagen spenderades med att planera och förbereda inför tisdagen då det var Öppet Hus och utställning. Cissie, Mathilda och jag gick för att storhandla direkt efter samlingen på morgonen, blev väldigt mycket! Det inhandlades bland annat hela 8kg mjöl och 6liter mjölk!
På samlingen blev vi också indelade i grupper om ca 3st som hade ansvaret om ett "område", min grupp hade ansvaret för grafiken. Stannade kvar i skolan till 5 och gick samtidigt som de sista. Hann precis bli klar med upphängningen innan skolan stängde.
Gick till biblioteket och lämnade böcker, därefter bar det av till konsum för att inhandla ingredienser till både bakning och middag. Promenad hem för att sedan laga mat. Satte direkt igång med bakningen utav Kärleksmuffins när middagen var uppäten. Höll på med den där jäkla bakningen till halv 11, HALV 11!!! Skulle sikta hela 3dl florsocker till den jäkla glasyren, som förövrigt inte räckte till "alla" 16 muffins som receptet utlovat .__.
Var väldigt trött när jag väl var klar men hade väldigt svårt att koppla av, var fortfarande väldigt stressad. Så sov inge vidare...

Tisdagen, igår.
Iväg i vanlig tid. Ytterligare förberedelser gjordes från 9-15 varpå Öppet Huset började. På samlingen fick vi direkt höra att upphängningen av grafiken inte var bra utan skulle hängas om, suuuuck. Så Lubos hängde med oss bort till rummet för att reda upp det, kom med flera tips och åsikter. Men tillslut blev det bra iaf. Gick direkt till köket för att hjälpa Angelika och Mathilda med brödet, som tog väldigt lång tid. Kanske eftersom vi gjorde 8 limpor... Lyckades klämma in lunchen mitt i baket också.
Som sagt började Öppet Hus kl 15 och slutade ungefär vid 20. Direkt vid tre började folk strömma in och jag kände mig väldigt skygg och osocial, så hängde för det mesta inne i ateljen till jag gick iväg för att möta mina gäster vid 17 :)
Mötte först upp Beken, Emilie, Sara, Linda och Lena så började visa runt dem lite, hann typ hälften innan det var dags att möta upp Alex och Björck. Kom ungefär lika långt med rundvisningen innan Anna, mamma, pappa och mormor kom.
Det var en väldigt trevligt kväll tycker jag :) synd bara att jag inte hann prata mer med alla :/
Efter att alla hade gått satte jag mig i kassan ett tag. Började sedan städa undan strax innan åtta men lämnade ganska mycket till idag.
Gick åter igen hem tillsammans med de sista.
Kollade på tv ett tag när jag kom hem innan jag somnade med ansiktet pressat mot golvet.

Tja, och så var det idag då. Ska försöka att inte bli så långrandig. Var vanlig lektion idag, alltså foto. Började med att fika, sedan kollade och pratade vi om allas foton. Därefter städade vi undan allt. Gick hem vid halv 1. Tog en långpromenad i det härliga vintervädret 8D Har inte gjort mycket mer nämnvärt idag så det får räcka.

Over and out, Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar