söndag 11 mars 2012

Tiden far men mig lämnar den kvar

Herre min je! Det var ett bra tag sedan jag skrev sist. Har hunnit bli en ny månad och allt!
Färgade håret ett par dagar in på månaden, skulle vara "Elegant Amber/Brown" men icke, blev lite mörkare men inte alls till den grad som paketet visade. Blev dock nöjd, uppnådde den färg jag önskat gången innan jag färgade. Hmm...vad finns det mer att tala om. Fotade lite i onsdags på hemvägen faktiskt. Borde göra det till en vana, det är både lärorikt och inspirerande. Har fastnat för svartvit fotografering sedan jag höll på med det i skolan så spann vidare på en av uppgifterna vi fick som handlade om rörelse. Tycker också att det är intressant med skärpa och oskärpa så det höll jag på med också.
Måste säga att jag blev väldigt nöjd med denna.
Lite fortsättning på förra bilden men med vassen i större fokus.

Var även på promenad med Anna igår och tog lite bilder, de blev dock inte alls lika bra...lättare att ta bilder när man är själv och inte behöver skynda någonstans. Var tvungen att skynda hem och laga mat nämligen.

Idag på ridningen fick jag Zimona, likt förra gången. Tror att jag ridit henne 3ggr nu totalt och kan säga att det går framåt iaf :) tyckte att det gick mycket bättre denna gång än förra gången, mestadels för att jag var lite hårdare mot henne och krävde mer. Vi fick till några bra galopper faktiskt, med mycket energi i, så det var väldigt kul :) apropå ridning så måste jag köpa nya handskar, mina som jag har nu är väldigt gamla och deformerade men framför allt trasiga där tygeln ligger mot ringfingret så får ofta en blåsa där, vilket jag fick idag. Ska försöka åka till Hööks någon dag efter skolan och hitta ett par bra och billiga handskar.

Nej, nu är det dags att sova! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar